تکنولوژی

تولید هیدروژن از آب با استفاده از نور خورشید به مقیاس صنعتی رسید

محققان موفق به افزایش مقیاس فناوری تولید هیدروژن از نور خورسید از سطح آزمایشگاهی تا یک متر مربع شدند. این دستاورد با استفاده از پنل‌های خورشیدی در ابعاد یک مترمربع انجام می‌شود.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

سید موبین مدیر ارشد علمی شرکت سان‌هیدروژن (SunHydrogen) که در زمینه انرژی تجدید پذیر فعالیت می کند، در مورد پیشرفت این شرکت در جهت توسعه فناوری دستیابی به تولید هیدروژن تجدید پذیر با استفاده از نور خورشید و آب توضیح داد: چندین ژنراتور تولید هیدروژن را به‌صورت غوطه‌ور در آب قرار داده شد،

وی افزود: این فناوری از چندین مؤلفه اصلی تشکیل شده است. ژنراتور هیدروژن هسته اصلی این فناوری را تشکیل می‌دهد و از یک بستر با لایه‌های محافظ و کانال‌های یونی-انتقال تشکیل شده است. این بستر به‌عنوان پایه‌ای است که میلیاردها نانوذرات بر روی آن قرار داشته و از خوردگی محافظت می‌شوند. کانال‌های حمل و نقل یونی در بسترها برای جلوگیری از مخلوط شدن هیدروژن و اکسیژن، اطمینان از تولید ایمن و با امنیت زیاد هیدروژن و اکسیژن طراحی شده‌اند.

این محقق یادآور شد: لایه‌های نیمه‌هادی فتوولتائیک مبتنی بر نانوذرات برداشت انرژی از نور خورشید برای تولید انرژی لازم را انجام می‌دهند. کاتالیزورهای اکسیداسیون/کاهش از این ولتاژ و جریان برای تقسیم مولکول‌های آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می‌کنند.

سید موبین خاطرنشان کرد: این شرکت با موفقیت تولید بسترهای خود را در هر دو مقیاس ۲۵ سانتی‌متر مربع و ۱۰۰ سانتی‌متر مربع تأیید کرده، و از نزدیک با شرکای صنعتی خود از جمله Geomatec، تولیدکننده پیشرو در زمینه فناوری فیلم‌های نازک همکاری می‌کند. شرکت سان هیدروژن موفق به افزایش مقیاس تولید خود به ابعاد یک متر مربع شده است.

تولید هیدروژن از آب با استفاده از نور خورشید به مقیاس صنعتی رسید

وی تاکید کرد: این مقیاس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشان‌دهنده ابعاد مربوط به نیاز تجاری بازار است و سان‌هیدروژن قصد دارد تا فناوری خود را در چندین پروژه آزمایشی معرفی و به نمایش بگذارد.،‌برای درک چشم‌انداز این پیشرفت، در نظر بگیرید که نصب پانل هیدروژن که با ۱۰ درصد راندمان خورشیدی، کار کند و در فضایی در حد یک زمین فوتبال باشد، می تواند سالانه ۴۰ تن هیدروژن تولید کند.

این محقق همچنین گفت: شرکت سان‌هیدروژن در حال حاضر با متخصصان پیشرو در جهان مشورت می‌کند تا طرح‌های راکتور نوآورانه و سیستم خود را به گونه‌ای طراحی کند که هزینه کلی تولید هیدروژن را به حداقل رساند.

شرکت سان هیدروژن (SunHydrogen) با استفاده از روشی ارزان قیمت، هیدروژن تجدیدپذیر تولید می‌کند و قصد دارد تا هیدروژن تجدیدپذیر تولید شده را برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به پیل سوختی عرضه کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا