تکنولوژی

ترمیم سریع‌تر پوست با کرم‌های ایرانی مبتنی بر پزشکی بازساختی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی موفق به تولید و تجاری سازی کرم‌هایی شدند که ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا صاحبی مدیرعامل شرکت نوژن و مسئول تحقیق و توسعه شرکت نانو زیست فناوری فردوسی با تشریح تولید محصول دانش‌بنیان کرم ترمیمی، محافظت و درمان پوست بر پایه اگزوزوم‌های گیاهی، انسانی، جلبک‌ها و قارچ‌های دارویی، گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت، کرم‌های ترمیمی در حوزه پزشکی بازساختی است که یا از سلول‌های خود افراد مشتق می‌شود یا بنیان گیاهی دارد.

وی با بیان اینکه این محصول روی داربست‌های زیستی سوار می‌شود تا پیام لازم مربوط به سنتز کلاژن و فاکتورهای رشدی مختلف را به لایه‌های عمیق‌تر برساند، افزود: از نظر ترمیمی برای زخم‌ها، اگزما و راش‌های پوستی و حتی برای مواردی مانند چین و چروک‌ها و آب‌رسانی بهتر و هدفمندتر قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت نوژن با یادآوری اینکه در حال حاضر هفت نفر در مجموعه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این محصول در حال حاضر در مسیر تجاری سازی قرار گرفته است به طوری که کارآزمایی بالینی انجام شده و تاییدیه‌های ایزو نیز دریافت شده است. با دریافت مجوز تولید در سطح وسیع، این محصول می‌تواند تا پایان سال جاری به طور گسترده وارد بازار شود.

صاحبی به تامین نیاز بازار داخلی به این محصولات اشاره کرد و گفت: در تامین نیاز بازار، به هر میزان که ظرفیت وجود داشته باشد، توانمند هستیم و به ازای هر یک از این محصولات از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار عدد قابلیت تولید داریم.

وی ادامه داد: اگر کرم‌های با پایه گیاهی را در نظر بگیریم، قیمت این محصول حتی ۵۰ درصد از محصولات داخلی نیز ارزان تر است و این اختلاف قیمت در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار بیشتر است.

این فناور به مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین قیمت نمونه‌های خارجی محصولاتی که در آن از سلول‌های خارجی استفاده شده است حدود ۴۰۰ دلار است که ما آن را با نصف قیمت عرضه می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا