اقتصاد

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به‌زودی ابلاغ می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت، گفت: این مصوبه به‌زودی ابلاغ می‌شود و در حوزه واردات خودرو برنامه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

عباس علی‌آبادی امروز دوشنبه در حاشیه آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان ابلاغ آیین‌نامه در اختیار وزارت صمت نیست، اظهار داشت: ارز ابزاری در تجارت و اقتصاد محسوب و کارکرد آن بین ساختارهای اقتصادی مختلف مشخص می‌شود که بر همه موضوعات اثر گذار است.

وزیر صمت افزود: در موضوع تامین ارز، نگرانی دولت این است که با یک اقدام نسنجیده، اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار بگیرد و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز دچار خطر شود؛ بنابراین باید با احتیاط عمل کرد، اما در حوزه واردات خودرو برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و مشکلی آسیب بخش‌های اقتصادی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ارز تمام موارد برای خودروهای برقی تامین شده است، خاطرنشان کرد: واردات خودرو برای رفع ناترازی انجام می‌شود، در حالی که ابعاد ناترازی در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است، به عنوان مثال در برخی کالاها مانند گندم، داشتن یک کیفیت قابل قبول کافی است، اما در مورد خودرو تنوع رنگ، مدل، تکنولوژی و غیره وجود دارد که می‌توانند ناترازی ایجاد کنند.

علی‌آبادی تصریح کرد: تا زمانی که ناترازی در این حوزه‌ها وجود داشته باشد، واردات اقدام درستی است؛ بر همین اساس تلاش داریم با تعیین تعرفه، رقابت سودمند و مناسب به نفع ظرفیت ملی را ایجاد کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا