ورزشی

ثبت ۲۳ رکورد جهانی، آسیایی و پاراآسیایی به نام ورزشکاران ایرانی

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پاراالمپیک گفت: ۲۲ ورزشکار کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو موفق به رکوردشکنی شدند. ۴ رکورد جهانی، ۷ رکورد آسیایی و ۲۳ رکورد بازی‌های پاراآسیایی توسط قهرمانان کشورمان شکسته شد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

سعید سلگی معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص روند آماده‌سازی کاروان فرزندان ایران، نتایج بدست آمده و رکورد شکنی‌ها در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو که با نام فرزندان ایران و شعار ایمان، ایران، افتخار و با سرپرستی معنوی دختر شهید غیرت حمیدرضا الداغی در حالی با کسب عنوان دومی به کار خود پایان داد که کسب ۱۳۱ مدال از سوی ملی‌پوشان موجی از نشاط و غرور را در بین مردم عزیز کشورمان ایجاد کرد.

وی افزود: در این دوره از بازی‌ها ۲۷۸۰ ورزشکار از ۴۴ کشور آسیایی حضور داشتند که در مجموع ۱۵۷۳ مدال شامل ۵۰۲ مدال طلا، ۴۹۹ نقره و ۵۷۲ مدال برنز بین قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی توزیع شد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره سطح مسابقات عنوان کرد: حضور ۱۸۹۵ ورزشکار زن و ۲۶۳۲ ورزشکار مرد از سوی ۴۴ کشور آسیایی نشان از اهمیت این رقابت‌ها برای همه کشورها داشت و همین امر سطح فنی مسابقات را بالا برده بود که در پایان ۳۳ کشور موفق به کسب مدال شدند.

سلگی در مورد سیاست کمیته پاراالمپیک گفت: با توجه به تعویق یک ساله بازی‌ها، سیاست‌گذاری کمیته ملی پارالمپیک برگزاری مداوم و مستمر اردوهای آماده‌سازی رشته‌های تحت پوشش بود و بر این اساس با همکاری و زحمات ۷ فدراسیون (جانبازان و توان‌یابان، نابینایان و کم‌بینایان، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی باکمان، تنیس روی میز و دوچرخه سواری)، جمعا ۳۶۸ مرحله اردوی آماده‌سازی رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: همچنین با توجه به سیاست‌های مصوب ستاد بازی‌ها که مورد تایید هیئت اجرایی کمیته قرار گرفت، بررسی وضعیت فنی ورزشکاران در طول سه سال اخیر به صورت مستمر در دستور کار این معاونت قرار گرفته که برهمین مبنا کاروان ورزشی فرزندان ایران با مجموع ۲۱۰ ورزشکار شامل ۸۲ ورزشکار خانم و ۱۲۸ ورزشکار آقا در ۱۶ رشته ورزشی که شامل ۱۱ رشته ورزشی بانوان و ۱۶ رشته ورزشی آقایان بود راهی این دوره از بازی‌ها شد و در نهایت با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ مدال نقره و ۴۱ مدال برنز در مجموع ۱۳۱ مدال زرین کاروان ورزشی کشورمان مقتدرانه در جایگاه دومی این بازی‌ها قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های کاروان اعزامی پارالمپیک کشورمان به این بازی‌ها تصریح کرد: از نکات قابل توجه کاروان اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها این بود که ۲۲ ورزشکار کشورمان موفق به رکوردشکنی شدند که به تفکیک ۴ رکورد جهانی، ۷ رکورد آسیایی و ۲۳ رکورد بازی‌های پاراآسیایی توسط قهرمانان کشورمان شکسته شد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک گفت: همچنین در این دوره برای اولین بار از ورزشکاران رشته‌های شطرنج توان یابان و پاراوزنه‌برداری بانوان حمایت شد که خوشبختانه در هر۲ بخش ورزشکاران اعزامی کشورمان موفق به کسب مدال شدند. ضمن اینکه دو رشته پاراکانو و پاراتکواندو نیز برای اولین بار در بازی‌های پاراآسیایی برگزار شد که در این دو رشته ورزشی نیز نمایندگان شایسته کشورمان بسیار موفق و درخشان ظاهر شدند و مدال‌های رنگارنگ زیادی را کسب کردند.

سلگی اضافه کرد: بیش از نیمی از ورزشکاران کاروان اعزامی کشورمان برای اولین بار بود که در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردند و در واقع ۱۱۳ نفر از ورزشکاران اعزامی یعنی ۵۴ درصد کاروان اولین حضورشان را در پاراآسیایی تجربه کردند. از نکات قابل ذکر و با ارزش کاروان کشورمان توجه و حمایت ویژه از بانوان ورزشکار و استفاده از ظرفیت‌های موجود بود که در این حوزه هم بانوان توانمند کشورمان با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۷ برنز با مجموع ۴۳ مدال نقش بسزایی در کسب این افتخار تاریخی داشتند.

وی با توجه به در پیش بودن بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: با توجه به مدت زمان محدود باقی مانده تا بازی‌های پارالمپیک، راهبرد و سیاست‌ کمیته ملی پارالمپیک در راستای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تدوین شده و پس از تایید هیئت اجرایی به فدراسیون‌های ورزشی تحت پوشش ابلاغ می‌شود. همچنین جلسات شورای فنی رشته‌های مختلف ورزشی در حال برگزاری است و در برخی رشته‌ها اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی آغاز شده و در سایر رشته‌ها نیز اردوهای آماده سازی به زودی برگزاری می‌شود. امیدوار هستیم با تلاش و سخت گوشی دست اندرکاران ورزش پارالمپیک، شرایط آماده سازی تیم‌ها به نحو احسن انجام شده و تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ لیست نهایی نفرات اعزامی مشخص شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا