ورزشی

مسی با ترک اروپا تسلیم رونالدو شد

اسطوره آرژانتینی با ترک اروپا در 5 رکورد تسلیم رقیب سنتی اش شد.

جدال کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی با لیونل مسی اسطوره آرژانتینی در دو دهه گذشته جذابیت خاصی به فوتبال می داد.

مسی و رونالدو تصمیم گرفتند فوتبال اروپا را بعد از 15 سال درخشش ترک کنند و راهی قاره های مختلف شوند. مسی راهی آمریکا شد و به اینتر میامی پیوست. رونالدو هم به فوتبال آسیا آمد و به تیم النصر عربستان ملحق شد.

رکوردهای زیادی توسط این دو اعجوبه در فوتبال اروپا ثبت شد. اما سایت «اسپورت» عربستان امروز از 5 رکوردی رونمایی کرد که مسی با ترک اروپا در این رکوردها تسلیم رونالدو شد اما می توانست با ماندن در فوتبال اروپا این رکوردها را چنگ رقیب سنتی اش دربیاورد.

رونالدو با 141 گل در لیگ قهرمانان اروپا بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها ماند.در حالیکه مسی با 129 گل می توانست به این رکورد برسد ولی ترجیح داد اروپا را ترک کند.

دومین رکوردی که مسی می توانست از رونالدو بگیرد تعداد گل ساخته در لیگ قهرمانان اروپا بود. رونالدو با 43 پاس گل از حیث بهترین تاریخ این رقابت ها است و مسی با 40 پاس گل در یک قدمی رونالدو قرار داشت.

سومین رکورد رونالدو 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است که مسی 3 بار این قهرمانی را تجربه کرده بود. چهارمین رکورد رونالدو قهرمانی در اروپا با دو تیم مختلف یعنی منچستر یونایتد و رئال است اما مسی تنها با تیم یعنی بارسلونا قهرمان اروپا شده است.

پنجمین رکورد رونالدو 3 بار موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا شده اما مسی دوباره در فینال این تورنمت گلزنی کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا