ورزشی

قلعه‌نویی پرچمدار مربیان بومی در قطر

روزنامه عرب زبان الرایه قطر در گزارشی با اشاره به نتایج تیم‌های مختلف در دور گروهی، به عملکرد مربیان مدعی در این دوره از رقابت‌ها پرداخت.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز (یکشنبه) با دیدار عراق و اردن آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف سوریه خواهد رفت.

روزنامه الرایه قطر پیش از آغاز این مرحله از جام ملت‌ها به بررسی کارنامه مربیان شاغل در این تورنمنت پرداخت و از امیر قلعه‌نویی به عنوان یکی از سه مربی موفق مرحله گروهی یاد کرد.

در گزارش الرایه آمده است: در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا هفت مربی اروپایی، سه مربی بومی، سه مربی آسیایی و سه مربی عربی حضور دارند. امیر قلعه‌نویی به همراه هاجیمه موریاتسو سرمربی ژاپنی و گراهام آرنولد استرالیایی سه مربی بومی مرحله یک‌هشتم نهایی هستند.

استرالیا با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه دوم و ژاپن با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه چهارم صعود کرد.

این روزنامه با تمجید از عملکرد شاگردان قلعه‌نویی نوشت: ژنرال ایرانی تنها مربی بومی است که ۹ امتیاز کامل دور گروهی را گرفت. در مرحله گروهی تیم ملی عراق با هدایت خسوس کاساس و تیم ملی قطر نیز با هدایت مارکوس لوپز با ۹ امتیاز کامل صعود کردند.

البته این روزنامه قطری در پایان گزارش خود با اشاره به حضور هفت مربی اروپایی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا نوشت: قاره کهن در سلطه مربیان اروپایی قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا