ورزشی

قاسمپور:طارمی و آزمون برگ برنده ایران برابر ژاپن هستند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: موضوع مهم این است بازیکنان ما زمان زیادی است که در کنار هم بازی می‌کنند و به خوبی از هم شناخت دارند مخصوصا دو مهاجم ما طارمی و آزمون و همین امر می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

در مورد عملکرد تیم‌ ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: صعود ایران از مرحله گروهی و سه برد در این مرحله قابل پیش‌بینی بود. ما یک بازی متوسط، یک بازی بد و یک بازی خوب داشتیم. بازی با هنگ‌کنگ عملکرد خوبی نداشتیم و چینش بازیکنان جای بحث داشت. بنا به بر هر دلیلی که یا جلو گیری از مصدومیت بازیکنان بود یا اینکه تیم‌های حریف شناخت کافی نسبت به ما پیدا نکنند نسبت به عملکرد تیم ملی انتقاداتی داشتیم که منطقی بود و آن را مطرح کردیم و متاسفانه آقایان از دست ما ناراحت شدند. اگر انتقاد می‌شود برای پیشرفت تیم است؛ ما دشمن کسی نیستیم. دیدید همین انتقادات باعث شد مشکلات برطرف شود و تیم ملی برابر امارات نمایش بهتری داشته باشد و شاداب‌تر بازی کند.

وی در مورد تقابل ایران مقابل سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز تصریح کرد: اگر به بازی‌های گذشته ما با تیم‌های مثل سوریه نگاه کنید می‌بینید این تیم شاید کار را برای ما سخت کند اما هیچ وقت مانع ما نشده است. تیم های از قبیل سوریه دفاع فشرده‌ای دارند و فضا را از حریف می‌گیرند و این موضوع توام با خشونت و بازی قدرتی است و این نوع بازی هر تیمی را به مشکل خواهد انداخت. ما مثل بازی با امارات ابراز لازم را داریم تا بتوانیم تیم‌های که با این سبک بازی می‌کنند را ببریم اما نباید احساسی بازی کنیم. ما در خط حمله دو بازیکن خوب داریم. سردار آزمون و مهدی طارمی سال‌ها در کنار هم بازی کردند و می‌توانند در این بازی مثمر ثمر باشند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مصاف احتمالی ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی نیز، گفت: قبل از جام ملت‌ها من خودم جزو کسانی بودم که گفتم ژاپن مقتدرانه قهرمان می‌شود. با توجه به نتیجه‌ این تیم در دیدارهای دوستانه می‌شد این پیش‌بینی را نیز داشت. اما این جام شگفتی‌های جالب توجهی داشته است. اردن و مالزی کار کره را سخت کردند، ژاپن هم برابر عراق نتوانست نتیجه بگیرد و شکست خورد. من هم معتقدم تیمی که به دنبال قهرمانی‌ است باید آماده رویاروی با هر تیمی باشد. ژاپنی‌ها سرعتی هستند و کارهای ترکیبی خوبی انجام می‌دهند. این تیم بازیکنان باتجربه‌ای را در اختیار دارد که در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کند درست عین ما. کره و ژاپن نیز همانند ما عملکرد خوبی در خط دفاع نداشتند و در برابر حریفان خود گل خوردند. کفه ترازو بین ما و ژاپن تقریبا برابر است. اگر روز خوب بازیکنان ما باشد ژاپن را شکست خواهیم داد.

قاسمپور در مورد برگ برنده ایران برابر ژاپن، اظهارداشت: موضوع مهم این است بازیکنان ما زمان زیادی است که در کنار هم بازی می‌کنند و به خوبی از هم شناخت دارند مخصوصا دو مهاجم ما طارمی و آزمون. من در بازی با هنگ‌کنگ انتقاد کردم که چرا طارمی از محوطه جریمه دور است درحالی که او هر چه به محوطه نزدیک‌تر باشد خطرناک است و در بازی با امارات نیز همین شد. اگر از جناحین بازیکنانی مثل رامین رضاییان و احسان حاج صفی و در میانه میدان سامان قدوس به عنوان مغز متفکر تیم ملی بتوانند طارمی و آزمون را تغذیه کنند ما در آسیا می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. به نظر من این دو مهاجم برگ برنده ایران در بازی با ژاپن هستند.

وی در مورد اینکه کدام یک از دو تیم مدعی قهرمانی در این دورهاز رقابت‌ها هستند، تصریح کرد: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی‌ست. مثلا عراق استعدادهای خوبی داد و همیشه چه زمان ما و چه اکنون تیم خوبی داشته و در آسیا مدعی بوده است. این تیم بازیکنان نامدار شاید نداشته باشد، شاید لژیونر نداشته باشد اما همیشه نمایش خوبی ارائه داده و تیم خوبی بوده است. مشکل این تیم آن است که ثبات ندارد. مثل ما روی خلاقیت بازیکنان نتیجه می‌گیرند اما درگیر مشکلات عجیبی هستند. من شانس برابری برای ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا برای قهرمانی قائل هستم. البته فوتبال را نمی‌شود حدس زد. می‌بینید در یک بازی روی تعلل مدافع و اشتباه دروازه‌بان و تیزهوشی مهاجم شاید گلی رد و بدل شد و اتفاق دیگری رخ داد، همین موضوع هم جذابیت فوتبال است. اما امیدوار هستم بعد از سال‌ها این قهرمانی به نام ایران رقم بخورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا