تکنولوژی

رقابت دانش‌بنیان‌ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلویزیونی شکوفا

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به طراحی مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» که قرار است سه شرکت فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵ میلیاردتومانی با هم رقابت کنند، گفت: هدف از تولید و پخش این مسابقه مستندسازی و شناخت بهتر عموم مردم نسبت به این اکوسیستم و استفاده فناوران از ابزار تأمین مالی جمعی است.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد.

در هر قسمت از این برنامه تلوزیونی سه شرکت دانش بنیان، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵میلیارد تومانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست مشترک مدیر شبکه یک سیما با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم، رشد تولید اظهار داشت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام موثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

رقابت دانش بنیان ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلوزیونی شکوفا

محمدصادق خیاطیان هدف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور بیان کرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند.

وی افزود: هدف دوم مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار می آید و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد و همچنین در ادامه تبیین دستاوردهای کشور است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا» گفت: طرح‌های شرکت‌های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی شکوفا توسط کارشناسان بررسی و اصل پول همه سرمایه‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند، گفت: امید است با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام موثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و شاهد ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه ها بود.

«شکوفا» مسابقه‌ای جذاب و متفاوت است

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر شبکه یک سیما نیز اصل برگزاری مسابقه «شکوفا» را جذاب و متفاوت دانست و گفت: برای شناخت ویژگی های این مجموعه بالغ بر ۶۰ مسابقه مشابه بین‌المللی را بررسی کردیم که مسابقه «شکوفا» از حیث نوآور و پیشرو بودن، برنامه متفاوتی با دیگر مسابقات تلویزیونی است.

میثم مرادی بیناباج افزود: ماهیت این مسابقه در حوزه دانش بنیان و اقتصاد است و مشابه آن را تا حدودی با عنوان سرمایه‌گذاری‌ در شبکه‌های مختلف خارجی داریم.

وی یکی از ماموریت‌های شبکه یک سیما را «روایت پیشرفت» در کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مصادیق این موضوع، پیشرفت در حوزه دانش بنیان است که در شعار سال گذشته هم از سوی مقام معظم رهبری تاکید جدی شده بود.

رقابت دانش بنیان ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلوزیونی شکوفا

مرادی بیناباج در ادامه با بیان اینکه در شبکه یک سیما، ذیل موضوع «دیده‌بانی پیشرفت ایران» به حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان می‌پردازیم، ابراز امیدواری کرد که مسابقه تلویزیونی «شکوفا» سطح دیگری از تولید و رقابت را در این شبکه رقم بزند.

وی شبکه یک سیما را یک شبکه عمومی با ماموریت پیوند موضوعات مختلف با مسائل عامه توصیف کرد و افزود: هنگامی برنامه‌ای موفق خواهد بود که مخاطبان شبکه به آن برنامه علاقه‌مندی نشان دهند؛ بنابراین در پایش و غربال طرح‌های دانش بنیان در مسابقه «شکوفا» به دنبال آن بودیم که مردم احساس کنند با سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها علاوه بر کمک به رشد و توسعه کشور، مشکلی از مشکلات روزمره‌شان حل می‌شود.

مدیر شبکه یک سیما درباره پیچیدگی‌های فنی برخی محصولات دانش بنیان معرفی شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، افزود: ممکن است برخی از طرح‌ها، تخصصی و یک پله از یک زنجیره‌ باشد، لذا در اینجا قصه‌نویسی و داستان‌پردازی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بر این اساس بحث قصه‌پردازی و دراماتیک کردن طرح‌های حاضر در مسابقه که وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان پیدا کند، از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا