ورزشی

کسب اولین مدال MMA ایران در قهرمانی آسیا؛ فتوحی‌مقدم طلایی شد

تیم MMA آیمف ایران برای نخستین بار در تاریخ به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

در چهارمین دوره قهرمانی آسیا IMMAF که به میزبانی بحرین و در رده‌های سنی نوجوانان، امید و بزرگسالان در حال برگزاری است، فریبرز رضوانی در وزن ۵۷ پس از شکست مقابل حریفی از بحرین به مرحله شانس مجدد رفت و حریف نماینده امارات شد و به رغم برتری محسوس در مبارزه، با نظر داور وسط به دلیل مصدومیت نتیجه را واگذار کرد و به مقام پنجمی بسنده کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، ابوالفضل فتوحی‌مقدم در دور اول استراحت کرد و دوره دوم با یک بازی زیبا حریف خود از عربستان را از پیش‌رو برداشت تا به فینال مسابقات راه پیدا کند. نماینده شایسته و نیشابوری کشورمان در فینال با حریفی از امارات رقابت کرد و بعد از چهار دقیقه مبارزه تماشایی پیروز شد و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران به مدال طلای قهرمانی آسیا MMA رسید.

این اولین حضور نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ام.ام.ای آیمف است که سرمربیگری تیم اعزامی برعهده “امیر فضلی” قهرمان اسبق ووشو جهان است و “مجید علی نژاد” مسئولیت سرپرستی کاروان اعزامی را برعهده دارد.

گفتنی است، فدراسیون جهانی ام ام ای آماتوری (آیمف) تنها فدراسیون هنرهای رزمی ترکیبی MMA بوده که از حمایت دو سازمان معتبر UFC و BRAVE برخوردار است.

اکنون پیکارهای رده‌های سنی در حال برگزاری است و مسابقات بزرگسالان از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا