فرهنگ

آموزش ساخت «پادکست خوب» در رادیو جوان

برنامه «باشگاه پادکسترهای جوان» به بررسی چالش‌هایی که پادکسترها در آینده با آنها مواجه خواهند شد و همچنین به شناخت فرصت‌های جدیدی که در دنیای پادکست ایجاد می‌شود، می‌پردازد. آموزش ساخت «پادکست خوب» یکی دیگر از بخش‌های برنامه است.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

شهره احمدوند درباره اهداف و رویکرد این برنامه رادیویی توضیح داد: از آنجایی که پادکست در دنیای امروز توانسته است طرفداران زیادی را جذب کند، رادیو جوان هم برنامه ای تحت عنوان باشگاه پادکسترهای جوان را در جهت حمایت از پادکست، پادکسترها و آشنا کردن جوانان با آنها راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: هدف این برنامه رادیویی، شناخت بیشتر مخاطبان جوان با پادکست و پادکستر های جوان است و در هر برنامه نکات مختلفی برای تولید پادکست توضیح داده می‌‍شود تا افرادی که علاقمند به ساخت پادکست هستند، بتوانند مسیر درستی را انتخاب کنند. در نهایت مخاطبان باشگاه پادکسترهای جوان بعد از آشنایی با پادکستر ها می توانند با انتخابی آگاهانه، پادکست های مورد علاقه خودشان را پیدا کنند.

شهره احمدوند تهیه کننده برنامه «باشگاه پادکستر های جوان» به بخش های دیگر این برنامه اشاره کرد و گفت: در این برنامه یک بخشی داریم به نام چگونه پادکست خوب بسازیم و به نکات حائز اهمیت آن اشاره خواهیم کرد. یک بخش گزارشی را خواهیم داشت که نظر جوانان را درباره پادکست می شنویم و همچنین هر بار میهمان های متعددی خواهیم داشت.

آموزش ساخت «پادکست خوب» در رادیو جوان

شهره احمدوند درباره مشخصه اصلی برنامه توضیح داد: هدف برنامه همراه شدن رادیو جوان با موج پادکست، پادکستر ها و گفت و گو با آنهاست. همیشه برای شنوندگان پادکست جالب بوده و برایشان مهم است که چه کسی یا چه کسانی این پادکست را تولید می کنند. از طرفی برنامه گفت و گو با پادکسترها در رادیو جوان شاید در نگاه اول؛ رقیب سرسخت رادیو باشد اما رادیو جوان همیشه پیشتاز و حامی جوانان بوده و همواره تلاش کرده محتوای مناسبی برای جوانان تولید کند و در جهت علاقمندی آنان گام بردارد.

مخاطبان باشگاه پادکسترهای جوان بعد از آشنایی با پادکستر ها می توانند با انتخابی آگاهانه، پادکست های مورد علاقه خودشان را پیدا کنند

این تهیه کننده رادیو جوان درباره اینکه مخاطبان این برنامه از چه سن و چه قشری هستند، توضیح داد: مخاطبان این برنامه می تواند همه دهه ها باشند، اما از آنجایی که پادکست در بین جوانان بیشتر رایج شده، رنج سنی این جوانان ۱۷ تا ۴۵ ساله هستند و همچنین سعی شده است که پادکست ها با موضوعات مختلفی انتخاب شوند تا مخاطبان این رده را جذب کند.

این تهیه کننده رادیویی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت مدیر شبکه رادیویی جوان، و مدیر گروه تاریخ و معارف این شبکه بتوانیم، محتوای مناسبی را در حوزه پادکست و گفت‌و گو با پادکستر ها به مخاطبان ارائه دهیم و تمام مخاطبانی که به حوزه پادکست علاقه دارند یا در این حوزه تولید محتوا می کنند، می توانند عضو باشگاه پادکستر های جوان در رادیو جوان بشوند.

برنامه باشگاه پادکسترهای جوان کاری از گروه تاریخ و معارف رادیو جوان با مدیریت عباس رجب سلمانی به تهیه کنندگی شهره احمدوند و با اجرای احسان مهرجو، شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۰:۰۰ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو جوان می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا