تکنولوژی

بیمارستان قائم مشهد قطب درمان سرطانهای زنان در شمال شرق کشور است

رییس اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه اعمال جراحی مرتبط به سرطان‌های زنان در این مرکز درمانی به عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان زنان شرق کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

دکتر سارا میرزائیان روز چهارشنبه در این خصوص افزود: اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) یکی از فعال‌ترین و پرکارترین بخش‌های این بیمارستان در طول شبانه‌روز است که دارای ۲ اتاق عمل جراحی‌های الکتیو و یک اتاق عمل اورژانسی است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۰ پزشک به همراه ۱۴ نفر پرسنل اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) و ۲ نفر کادر هوشبری در این اتاق عمل به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آمار ورودی به اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) با توجه به تنوع این گروه از بیماران، بسیار زیاد است، گفت: در این اتاق عمل به‌طور متوسط ماهانه ۱۴۰ عمل جراحی انجام می شود.

میرزائیان افزود: این اعمال جراحی شامل برداشتن رحم(هیستروکتومی)، مشاهده مجاری ادراری و مثانه از طریق سیستوسکوپی، پزشکی زنان و بیماری زنان و زایمان (گاینکولوژی)، میومکتومی ( جراحی برداشتن توده فیبروئید در بافت رحم و همچنین سزارین‌های پرخطر و اورژانسی است.

وی ادامه داد: جراحی‌های ترمیمی و اصلاحی کف لگن، توده‌های لگنی و غیره از دیگر جراحی‌هایی است که در اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) انجام می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در این مرکز درمانی علاوه بر زنان مشهدی سایر بانوان ایرانی و غیر ایرانی نیز از خدمات اتاق عمل زنان بیمارستان قائم(عج) بهره‌مند می‌شوند.

بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از ۲ بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا