ورزشی

رییس فدراسیون تیراندازی: خراسان رضوی ظرفیت کسب سهمیه المپیک در این رشته را دارد

رییس فدراسیون تیراندازی گفت: خراسان رضوی ظرفیت کسب سهمیه المپیک در این رشته را دارد و بر همین اساس لازم است تا یک سالن تیراندازی بین‌المللی برای استفاده در رویدادهای بزرگ داشته باشد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

مرتضی قربانی در دیدار با استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به سفر خود به ۳۱ استان کشور برای هماهنگی رفع نیازمندی‌ این رشته در استانها افزود: ورزش تیراندازی در ۲ نوع تفنگ و تپانچه انجام می شود اما با این وجود ۳۱ رشته ورزشی دیگر در ورزش تیراندازی وجود دارد.

وی به استعدادهای ورزشی خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: ۱۹۱ مدال قهرمانی در رشته تیراندازی موجود است که امید است ورزشکاران این استان با پرورش استعداد و توانایی خود بتوانند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

اضافه شدن زمین تیراندازی و اهداف پروازی به مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع)

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به مزیت‌های ورزشی استان گفت: خراسان رضوی با وجود جمعیت هفت میلیون نفری، ظرفیت و استعداد فراوانی در تمام رشته‌های ورزشی دارد.

یعقوبعلی نظری با تاکید بر این که اقبال فراوانی نسبت به مشهد برای برگزاری بسیاری از رویدادهای گوناگون وجود دارد افزود: یک سایت مجزا برای تیراندازی و اهداف پروازی در مجموعه ورزشی ثامن جانمایی خواهیم کرد و از طرفی تجهیز آن توسط فدراسیون تیراندازی را خواستاریم.

سیبل های الکترونیکی ساخت خراسان رضوی به زودی رونمایی می‌شود

همچنین رییس فدراسیون تیراندازی در مجمع سالیانه هیات تیراندازی استان گفت: نخبگان این استان به تازگی توانسته‌اند سیبل‌های الکترونیکی بسیار مناسبی را به فدراسیون ارائه کنند و با رفع ایرادات، به زودی این سیبل‌ها در مسابقات استان خراسان شمالی رونمایی خواهد شد.

مرتضی قربانی با اشاره به راه اندازی پنج مرکز اهداف پروازی در نشست با استانداران استانهای مختلف کشور افزود: با همکاری محیط زیست در حال جمع آوری آمار و ارقامی از شکارچیان غیرمجاز هستیم تا علاقه مندی این افراد را به سمت درست سوق دهیم.

وی اضافه کرد: از آغاز تصدی اینجانب در فدراسیون با اعزام ورزشکاران به ۱۵ کشور مختلف دنیا، توانستیم ۲۱ مدال طلا کسب کنیم.

رییس فدراسیون تیراندازی گفت:طی سال گذشته تعدادی از روستاهای کشور به سایت تیراندازی مجهز شدند و تا پایان امسال نیز ۱۰۰ سایت تیراندازی دیگر در روستاهای کشور افتتاح خواهد شد.

برنامه ریزی ویژه برای همگانی کردن تیراندازی در خراسان رضوی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: باتوجه به این که ورزش تیراندازی مورد عنایت رسول گرامی اسلام بوده است باید برای همگانی کردن این ورزش گامی بلند در استان برداشته شود.

علیرضا تاج فیروز در این نشست سالیانه اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تامین منابع مالی هیات های ورزشی بر اساس ارائه برنامه توسط هیات خواهد بود و هیات های ورزشی باید برنامه خود را از ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال آینده ارائه کنند.

وی با اشاره به وجود مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد ویژه جانبازان و توانیابان و مجموعه ورزشی ثامن در مشهد اضافه کرد: مجموعه ورزشی ثامن بزرگتر از مجموعه ورزشی آزادی تهران است و بر همین اساس خراسان رضوی ظرفیت برگزاری اردوی تیم های ملی و بازی های بین المللی را نیز دارد.

او ادامه داد: باتوجه به جایگاه خوب هیات تیراندازی خراسان رضوی و ظرفیت‌های موجود، تیراندازی استان می تواند رتبه نخست را در رده بندی فدراسیون به خود اختصاص دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا