فرهنگ

اولین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه ۲۸ آذر راهی خانه خدا می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حفظ امنیت و عزت زائران گفت: پیرو هماهنگی‌های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر به عربستان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

سید عباس حسینی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اولین کاروان زائران عمره مفرده در قالب ۵۵۰ نفر راهی خانه خدا خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زائران ایرانی برای انجام مناسک این سفر معنوی به مدت ۱۰ روز، ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه سپری خواهند کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام گرفته با مسئولان حج عربستان تا پایان امسال ۷۰ هزار نفر به عربستان اعزام خواهند شد.

اولین کاروان زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه ۲۸ آذر راهی خانه خدا می‌شوند
 سید عباس حسینی

حسینی به انجام اقدامات و هماهنگی های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم نامه و قراردادهای مربوطه اشاره و تاکید کرد: اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر با پرواز مستقیم از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کاروان های اعزامی به عمره مفرده در قالب ۹۰ و ۱۶۷ نفر دسته بندی شده و به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه سفر به عمره مفرده بنا به کیفیت هتل و دیگر امکانات خواهد بود، گفت: هزینه سفر از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

حسینی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ گروه قیمتی برای اعزام تعیین شده است، ادامه داد: در این دوره اعزام ها تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی با هواپیمایی کشور زائران عمره مفرده  از ۱۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور به عربستان اعزام خواهند شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا