فرهنگ

۹.۵ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه “روداب” سبزوار اختصاص یافت

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: ۹ میلیارد و ۵۰۰ ریال از محل اعتبارات توسعه متوازن شهرستان و کمک نمایندگان منطقه در مجلس برای ساخت کتابخانه شهر "روداب" سبزوار اختصاص یافت.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

معصومه فلاحی : راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روداب از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های سبزوار بوده که از سالهای گذشته ۵۰۰ مترمربع زمین مناسب نیز از سوی اداره راه و شهرسازی برای ساخت کتابخانه واگذار شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این کتابخانه آغاز شده است که علاوه بر اعتبار دولتی، خیران نیز سه میلیارد ریال برای اجرای عملیات بتن‌ پی ریزی و زیرسازی آن کمک کرده اند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: بخش روداب سبزوار با وجود ۱۴ هزار نفر جمعیت تاکنون از وجود یک کتابخانه عمومی استاندارد محروم بوده است.

فلاحی افزود: هم‌اینک کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهر روداب که در فضایی نامناسب مستقر شده تنها کتابخانه فعال این شهر است که ۱۲۰ متر زیربنا دارد و در سال ۱۳۸۹ به همت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و بخشداری روداب شروع به فعالیت کرده است.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

شهر روداب، مرکز بخش روداب در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا