فرهنگ

هفت هزار عنوان کتاب جدید در خراسان رضوی چاپ شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفت هزار عنوان کتاب جدید از ابتدای سال گذشته تاکنون در این استان به چاپ رسیده است.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

محمد حسین زاده روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با ۲ نویسنده مشهدی و همچنین حضور در یکی از کتابفروشی های سطح شهر به مناسبت هفته کتاب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طی این مدت هزار عنوان کتاب به کشورهای همسایه نظیر افغانستان صادر شده است.

وی بیان کرد: ۵۰۰ عنوان از کل عناوین کتاب صادر شده از خراسان رضوی مربوط به امسال بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به وجود حدود ۵۰۰ نویسنده عضو صندوق اعتبار هنری در استان افزود: از نویسنده گرفته تا ناشر و پخش کننده کتاب همه یک زنجیره را تشکیل می دهند.

وی یکی از ضرورتهای زندگی امروز را آشنایی مردم با کتابهای تخصصی دانست و گفت: هر فردی در طول دوران زندگی اش با مسائلی روبه رو می شود که هر فرد با بهره گرفتن و مراجعه به کتاب درست، یک طرف مشورت قوی برای خود پیدا کند.

حسین زاده اظهار کرد: این طرف مشورت می تواند در حوزه کسب و کار، مهارتهای تحصیلی، شغلی، سبک زندگی فردی، رسیدن به موفقیت و معارف دینی برای فرد کمک کننده باشد.

هفت هزار عنوان کتاب جدید در خراسان رضوی چاپ شد

وی گفت: کتاب در همه موارد مزبور در قالبهای مختلفی اعم از داستان، رمان، تاریخ شفاهی، موضوعات علمی و معرفتی وجود دارد که بسته به علاقه مخاطب می تواند نسخه رشد و تعالی اش در زندگی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه هایی که در هفته کتاب استان پیش بینی شده است، افزود: این کتابها ضرورت استفاده از کتاب را افزایش داده و کتابهایی را هم برای نمونه به مردم معرفی می کند.

به گفته وی، کتابفروش های خوب ما هم تنوع کتابهای مختلف دارند، می توانند یک مشاور خوب برای مراجعه کنندگان در خرید کتاب باشند.

حسین زاده با «احمد امیری پور» و «محسن رحیم دل» از نویسندگان مطرح حوزه معارف دیدار و گفتگو کرد.

هفته کتابخوانی از ۲۳ آبان ماه در کشور آغاز شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا