اقتصاد

۱۲ هزار میلیارد ریال برای احداث مجتمع گلخانه‌ای کاشمر سرمایه‌گذاری شد

فرماندار کاشمر گفت: قرارداد احداث مجتمع گلخانه‌ای کاشمر به وسعت ۲۹ هکتار بین شرکت «شهرکهای کشاورزی ایران» و شرکت «توسعه کشت و صنعت دماوند» با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی منعقد شد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

حجت الله شریعتمداری : زمین مورد نیاز برای ساخت این مجتمع گلخانه ای به شرکت شهرکهای کشاورزی و شرکت توسعه کشت و صنعت دماوند تحویل شده و به زودی کلنگ احداث این مجتمع در این شهرستان به زمین زده خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع یا شهرک گلخانه ای در مجموع ۲۹ هکتار وسعت دارد که ۱۵.۵ هکتار آن فضای گلخانه ای است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف تولید محصولات کشاورزی برای صادرات احداث خواهد شد.

فرماندار کاشمر بیان داشت: پیش بینی مصرف آب در این شهرک گلخانه ای ۱۱ لیتر برثانیه است که در حال حاضر ۶ لیتر بر ثانیه آن تامین شده و تلاش برای تامین بقیه آب مصرفی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارشها در سالهای اخیر ناگزیر به استفاده از شیوه های نوین و کم آب بر در کشاورزی هستیم.

شریعتمداری گفت: در منطقه کاشمر نیز برای حمایت از بخش کشاورزی و مرتفع کردن نیاز مردم به محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال و مدیریت منابع آبی به سمت سرمایه گذاری در کشت گلخانه ای رفته ایم.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان؛ ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و «فرگ قلعه» و بقیه در ۲۵ روستای شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا