فرهنگ

کارگردان «شور عاشقی»: در تلاش برای حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر هستیم

نویسنده و کارگردان فیلم «شورعاشقی» گفت: تدوین این اثر سینمایی به اتمام رسیده و در تلاش برای رساندن آن به جشنواره فیلم فجر هستیم. برای فیلمبرداری این فیلم نیز مجبور شدیم به دل کویر و روستاهای خاص ایران برویم، جایی که با اولین سوپر مارکت ۸۰ کیلومتر فاصله داشتیم.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

شور عاشقی درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و زنی همراه این کاروان می‌شود که می‌خواهد رسانه این کاروان بشود و نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود.

یاری درباره این فیلم گفت: تدوین شور عاشقی به اتمام رسیده و در تلاش برای رساندن اثر به جشنواره فیلم فجر هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه‌ای بود که از گذشته همراه من بود. متن فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی این اثر را نوشته بودم. فیلم داستانی آن را نیز دو سال گذشته بازنویسی کردم و پس از آن، گویی طرح، به جان و دلم نشست و به سرعت یک فیلمنامه بدون دیالوگ از آن نوشتم و بعد از تاییدیه نهایی و نوشتن دیالوگ نویسی با حسین مهکام، به طرح نهایی و تولید رسیدیم.

این کارگردان درباره شیوه انتخاب این بخش از روایت کربلا افزود: این سبک موضوعات، کارگردان را درگیر پژوهش می‌کند و هر سویی از این نهضت او را مجذوب خود می‌کند. وقتی درگیر ابعاد مختلف آن می‌شود می‌بیند بخشی از این روایت مغفول بوده، سپس به کاراکتر و یک حادثه خاص می‌رسد و آنقدر غَلت می‌خورد تا به جایی می‌رسد که خودشان دست او را می‌گیرند و می‌گویند آرام باش و اینجا متمرکز شو.

وی تاکید کرد: در این فیلم آن نقطه جایی بود که باید صدای این کاروان می‌شدیم که اگر صدای این کاروان شوید جای دروغ و حقیقت هیچ گاه عوض نمی‌شود.

کارگردان «شور عاشقی»: در تلاش برای حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر هستیم
 داریوش یاری، نویسنده و کارگردان سینما

کارگردان فیلم کربلا جغرافیای یک تاریخ گفت: برای فیلمبرداری این فیلم از دکور پرهیز داشتیم و این فیلم در هیچ دکوری فیلم برداری نشد. مجبور شدیم به دل کویر و روستاهای خاص ایران برویم، جایی که با اولین سوپر مارکت ۸۰ کیلومتر فاصله داشتیم.

یاری افزود: در این پروژه ۱۵۰ هنرور مدیریت شدند. تهیه کننده کار نیز خودم بودم؛ به علاوه دو نهاد که برای ساخت پروژه همراهی کردند.

شور عاشقی فیلمی به نویسندگی و کارگردانی داریوش یاری است که برشی از زندگی حضرت زینب(س) را از کوفه تا شام روایت می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا