اقتصاد

جشنواره گل پَرکَنی زعفران در گناباد برگزار شد

دومین جشنواره گل پرکنی زعفران شهرستان گناباد روز جمعه با معرفی نفرات برتر در روستای "باغ آسیا" از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی گناباد :‌ در پایان این دوره از رقابتها که روز جمعه با حضور ۹۰ نفر شرکت کننده در بخشهای خانوادگی،‌ گروهی و انفرادی برگزار شد در بخش خانوادگی خانواده های “پورعلی، کابلی مقدم و رضایی” رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

اسماعیل قربانی افزود: همچنین در بخش گروهی این جشنواره گروه “صبور” مقام نخست را به خود اختصاص داد و گروههای “صارمی” و “مظلوم” دوم و سوم شدند.

وی اضافه کرد:‌ در بخش انفرادی جشنواره گل پرکنی زعفران گناباد “طاهره شریفی،‌ خدیجه شهابی و مائده رمضانی” به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:‌ این جشنواره همزمان با برداشت گل زعفران در مزارع گناباد با معرفی ظرفیتهای تولید زعفران این شهرستان و ایجاد شور و نشاط در بین خانواده ها و آموزش راهکارهای علمی همراه با سرعت و دقت در گل پرکنی این محصول برگزار شد.

قربانی افزود: گناباد از نقاط مستعد تولید زعفران در جنوب استان خراسان رضوی است و برداشت این محصول در این شهرستان از اواسط آبان ماه آغاز شد و تا انتهای آذرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در این مدت بیش از هشت تن زعفران از مزارع شهرستان گناباد برداشت شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا