فرهنگ

خلق ترانه‌های ماندگار با برگزاری نشست‌های تخصصی در جشنواره رضوی

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی گفت: این جشنواره به منظور خلق ترانه‌های ماندگارتر در حوزه فرهنگ رضوی، میزبان چندین نشست تخصصی در این زمینه خواهد بود.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا؛

محمدجواد شرافت با اشاره به برگزاری نشست تخصصی «ترانه‌های رضوی، ظرفیت‌ها و ظرافت‌ها» اظهارداشت: با توجه به اینکه سال گذشته توفیق چندانی در بخش ترانه‌های رضوی نسبت به شعر فارسی کلاسیک نداشتیم بر آن شدیم تا نشست‌های تخصصی ویژه‌ای در این حوزه برای ترانه سرایان داشته باشیم.

وی افزود: با برگزاری نشست‌های تخصصی ترانه سراها با توان بیشتر می‌توانند به خلق اثر بپردازند و برای این بخش از جشنواره ارسال کنند.

خلق ترانه‌های ماندگار با برگزاری نشست‌های تخصصی در جشنواره رضوی

شرافت بیان کرد: نشست تخصصی ترانه رضوی به میزبانی قم با حضور چهره نام آشنا این حوزه؛ استاد عبدالجبار کاکایی برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با بیان اینکه این نشست فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نکاتی پیرامون ظرفیت‌ها و ظرافت‌های ترانه رضوی با ترانه‌سراها است، اظهارداشت: نشست تخصصی «ترانه‌های رضوی، ظرفیت‌ها و ظرافت‌ها» با محوریت مولفه‌ و معیارهای ترانه‌های رضوی روز چهارشنبه- ۱۶ اسفندماه- با همکاری حوزه هنری قم در سالن «مهر» این شهر برگزار خواهد شد.

به گفته شرافت در این برنامه اعضای محفل ترانه سرناد نیز حضور خواهند داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا