اقتصاد

استفاده از کارت سوخت شخصی در سفرهای نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت ویژه ایام نوروز را افزایش داده‌ایم، اما از مردم تقاضا داریم که حتما کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادی خبر8 ؛ جعفر سالاری نسب درباره آغاز طرح سوخت رسانی نوروزی گفت: این طرح با هدف نظارت بر توزیع فرآورده‌ها در جایگاه‌ها آغاز شده؛ زیرا در نوروز حجم بالایی از مسافرت‌ها را داریم و مردم نیاز دارند که خدمات بهتری را در جایگاه‌های مسیر دریافت کنند.

وی افزود: نظارت بر نحوه توزیع بنزین، میزان کارت آزاد موجود در جایگاه‌های سوخت، موارد مرتبط با ایمنی که باید حتما رعایت شود و همچنین خدمات جانبی که در جایگاه‌ها انجام می‌شود، از اهداف این طرح است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۱۰۰ گروه عملیاتی به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا جایگاه‌ها را بررسی کنند و پیش بینی می‌شود که حدود ۲۵۰۰ نفر ساعت عملیات نظارتی انجام شود.

وی تأکید کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و گروه‌های نظارتی فعالیت ۲۴ ساعته خواهند داشت.

سالاری نسب درباره وضعیت مصرف بنزین در کشور نیز گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است. در اوج سفرهای نوروزی در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱، ۱۴۳ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز این اعداد و ارقام را مجددا ثبت کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با نوروز امسال، پیش بینی دقیقی از مصرف بنزین نوروزی قابل احصاء نیست، اما فرآورده مورد نیاز را پیش بینی کردیم و در انبارهای نفت آماده توزیع است. در همین چند روز گذشته مصرف بنزین ۱۲۷ و ۱۳۳ میلیون لیتر را هم ثبت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: مشکلی از نظر تأمین فرآورده نداریم و در توزیع باید بر مسئله کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نظارت شود که از مردم درخواست می‌کنیم، حتما کارت سوخت شخصی همراه خود داشته باشند.

به گفته وی هر کارت سوخت شخصی دارای ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر اعتبار ۳۰۰۰ تومانی است و اگر فردی نیازی بیش از این داشت، می‌تواند از کارت‌های آزاد جایگاه‌ها استفاده کند که تعداد این کارت‌ها را هم ویژه ایام نوروز در جایگاه‌ها افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا