اقتصاد

پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام ضروری به ۴۰۰ هزار بازنشسته

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری های انجام شده ۳۰ میلیون تومان وام ضروری به ۴۰۰ هزار بازنشسته واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

مسعود خواست خدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص پرداخت وام ضروری به بازنشستگان این صندوق افزود: این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در ۸ نوبت به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری های کانون های بازنشستگی و با نظر مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری و موافقت بانک عامل، این تسهیلات به ۳۰میلیون تومان افزایش یافت که مقرر شد به صورت ماهانه و در مجموع به ۴۰۰هزار نفر در ۸نوبت پرداخت شود.

خواست خدایی با بیان اینکه یکی از خدمات مالی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در سال های گذشته و سال جاری پرداخت تسهیلات مالی به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش است، تاکید کرد: مبلغ وام ضروری برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ۳۰میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و با کارمزد سالانه ۴ درصد است.

تسهیلات به ۳۰میلیون تومان افزایش یافت که مقرر شد به صورت ماهانه و در مجموع به ۴۰۰ هزار نفر در ۸ نوبت پرداخت شود.وی افزود:ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی به صورت اینترنتی یک ماهه قبل ازسال آغاز شده است و به طور ۱۴۰۲ و به طور مستمر هم درسال جاری ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت پنجم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی ۱۶ آذر ماه جاری برای نزدیک به ۳۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط پرداخت شد.

وی گفت: بازنشستگان و موظفان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط اقدام به ثبت درخواست وام ضروری کنند و پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می شود.

پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام ضروری به ۴۰۰ هزار بازنشسته

وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب متقاضی در بانک صادرات واریز می‌شود

خواست خدایی افزود: وام ۳۰ میلیون تومانی فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می کنند واریز خواهد شد.

مبلغ وام ضروری برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ۳۰میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و با کارمزد سالانه ۴درصد استوی با اشاره به اینکه هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد، تاکید کرد: متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد، گفت : پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می شود.

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور گسترش و بهبود ارائه خدمات به بازنشستگان از طریق تکنولوژی‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند، آخرین نسخه «صبا اپ» را در دو نسخه اندروید و iOS طراحی و منتشر کرده است که خدماتی نظیر دریافت فیش و حکم حقوقی به صورت آنلاین و ذخیره آن در گوشی همراه، تهیه آرشیو فیش و حکم حقوقی و ثبت نام و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با وام و خدمات رفاهی و طرح ها و جشنواره ها ارایه می شود.

بازنشستگان به دوصورت ثبت‌نام و مهمان می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند و برای ثبت‌نام در اپلیکیشن صبا به کد ملی، شماره‌ دفتر کل، شماره‌ حساب و شماره تلفن همراه نیاز است.

همچنین واجدین شرایط برای دریافت وام ضروری می توانند به نشانی https://eservices.cspf.ir مراجعه و در قسمت ثبت نام وام ضروری برای ثبت نام اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا