اقتصاد

سامانه یکپارچه خودرو فردا باز می‌شود

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در اطلاعیه‌ای از تخصیص خودرو از عرضه محصول جدید و یا محل ظرفیت‌های خالی موجود برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو از فردا دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عرضه محصول جدید، ظرفیت‌های خالی ناشی از انصراف متقاضیان و افزایش تولید، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای کلیه متقاضیان خودرو، ظرفیت‌های قابل ارائه توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

طرح‌های عرضه شامل: طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فقط مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور است). مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی است. لازم به ذکر است تخصیص خودرو برای متقاضیان محترم طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

خودروهای عرضه شده در این مرحله، با توجه به اعلام شرکت‌های ایران خودرو (Haima ۷x)، آرین پارس (Lamari EAMA)، کرمان موتور (JAC j۴ ، JAC S۳ ،KMC X۵)، ایلیا (Dayun Y۷) و سانیار موتور پارسیان (Tigard X۳۵) مبنی بر امکان فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه، کلیه متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند:

۱- برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد زمانی تحویل خودرو آنها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده (متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت)، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.

۲- همه متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت نام نداشته اند و دارای شرایط عمومی تعیین شده در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت هستند امکان ثبت نام و انتخاب خودرو را داراست.

شرایط عمومی (جهت طرح عادی) تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

۱. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

۲. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۳. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۴. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۶. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

با توجه به نوع فروش فوری پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز ، متقاضیان محترم در موعد مشخص شده (حداکثر ۵ روز) نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند.

همه افرادی که دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند ومتقاضیانی که در طرح های جایگزینی قبلی سامانه و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند.

به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت های مذکور مراجعه نمایند.

توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

سامانه جهت انتخاب خودروها از روز دوشنبه ۲۰ اذر تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۲۲ در دسترس است.

در صورت هرگونه سوال متقاضیان می توانند با شماره های ۴۲۵۱۶۳۲۶-۴۲۵۱۶۳۲۷-۴۲۵۱۶۳۲۸ تماس بگیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا