سیاست

باقری: در صورت گسترش جنگ، چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: نمی‌شود گفت اگر جنگ گسترش پیدا کند، بازنده اصلی رژیم صهیونیستی است، به نظر من از این رژیم چیزی باقی نمی‌ماند که بگوییم بازنده است یا برنده.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه شب گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه افق به تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی در خصوص توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و وضعیت کنونی این رژیم را تببین کرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس و پس از آن با همراهی سایر گروه‌های مقاومت فلسطین رخ داد و تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، عنوان کرد: اتفاق ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی به تعبیر مقام معظم رهبری یک زلزله غیرقابل ترمیم در سامانه نظامی و امنیتی این رژیم وارد کرد.

باقری طوفان الاقصی را زلزله‌ای در سامانه فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یکجانبه گرایی دیکتاتورمابانه آمریکا و اسرائیل خواند.

* جزئیات دیدار با ابومرزوق

علی باقری که در هفته گذشته سفری به مسکو داشت و در حاشیه این سفر ضمن دیدار با سه تن از معاونان وزارت خارجه روسیه با «موسی ابومرزوق» از مقامات ارشد حماس نیز دیدار و گفت‌‌وگو کرد، درباره این دیدار و مطالب مطرح شده در آن بیان کرد: این جلسه تا پاسی از شب ادامه داشت و بحث‌های بسیار خوبی بین دو طرف رد و بدل شد. ایشان درباره آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ در غزه، مدیریت حماس برای تامین نیازهای اساسی مردم با همه تنگناهایی که با آن مواجه هستند، پیش بینی‌های جریان مقاومت برای طولانی شدن جنگ چه در عرصه نظامی و چه در عرصه مدیریت مردم در غزه و همین طور ارتباطات بین‌المللی خود برای اینکه از حمایت‌های سیاسی بین‌المللی برای پیشبرد پروژه سیاسی مقاومت استفاده کنند، گفت‌وگو کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: دوستان فلسطینی می‌گفتند که مقاومت به بلوغی رسیده که می‌تواند برای آینده دور برنامه‌ریزی کند. مقاومت در حال حاضر در قامت یک سامانه موفق و کارآمد حکمرانی عمل می‌کند. حماس در بسیاری از کشورها نمایندگی دارد و از جمله در ایران و روسیه و در کشورهایی هم که نمایندگی ندارند، هم ارتباط دارند. آقای ابومرزوق قرار بود به چند کشور دیگر نیز سفر کند که در این دیدار به آنها نیز اشاره کرد.

پیش از این سفارت ایران در مسکو درباره دیدار باقری با ابومرزوق هم اعلام کرده بود که باقری در این دیدار بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده است.

* جزئیات پیام‌های آمریکا

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اول آبان ماه در نشستی خبری از ارسال حداقل دو پیام از سوی آمریکایی‌ها به ایران در ارتباط با شرایط جاری در غزه خبر داده بود که علی باقری در این برنامه تلویزیونی درباره محتوای این پیام‌ها عنوان کرد: آنها به تعبیر خودشان می‌خواهند از گسترش دامنه درگیری‌ها جلوگیری کنند، در حال که خود آنها مسؤول اصلی استمرار، تشدید و گسترش درگیری‌ها با کمک، مساعدت و حمایت و پشتیبانی بی محابا از صهیونیست‌ها هستند. مسؤول اصلی جنایات رژیم صهیونیستی‌ها بعد از خود صهیونیست‌های مجرم، آمریکایی‌‌ها هستند و سه بار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما در کنار اسرائیل هستیم.

علی باقری در ادامه این گفت‌وگو اعلام کرد که آمریکایی‌ها در ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌توانند بازی جریان مقاومت را از قبل بخوانند و براساس آن تصمیم بگیرند.

وی با ذکر این نکته که جبهه مقاومت از توانمندی‌های خوبی برخوردار است، یادآور شد: صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه لبنان توان حزب‌الله را آزمودند. در چند عملیات اخیر در فلسطین و غزه نیز توان جریان مقاومت فلسطین را مشاهده کردند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به کمک‌های آمریکا و حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف در حال حاضر کمک‌های مستشاری به صهیونیست‌ها ارائه می‌دهند، عنوان کرد: حتی یک خط هوایی مستقیم نیز بین آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده و جریان مقاومت توانسته به خوبی در برابر این فشارها و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها ایستادگی کند.

باقری همچنین بیا کرد: اینکه جریان مقاومت بخواهد چه تصمیمی بگیرد، در اختیار خود آنهاست و آنها در موقع مقتضی تصمیم می‌گیرند و تصمیم‌گیری در این خصوص در اختیار آنهاست.

وی درباره گسترش جنگ نیز اظهار داشت: نمی‌شود گفت اگر جنگ گسترش پیدا کند، بازنده اصلی اسرائیل است، به نظر من از اسرائیل چیزی باقی نمی‌ماند که بگوییم بازنده است یا برنده.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین گفت: در حال حاضر ارتباطاتی که بین ایران و کشورهای منطقه در حمایت از جریان مقاومت وجود دارد، حتی با کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، در جهت منافع و حفظ دستاوردهای مقاومت از آن استفاده می‌شود.

* سفر امیرعبداللهیان به قطر و ترکیه و سفرهایی که در دستورکار است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین در این گفت‌وگو با اشاره به رایزنی‌هایی آیت‌الله رئیسی و همچنین امیرعبداللهیان درباره اوضاع فلسطین از سفر امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه امیرعبداللهیان به قطر خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه مجموعه سفرهای به هم پیوسته‌ای را طراحی کرده برای اینکه بتوانیم جلوی جنایت صهیونیست‌ها را در غزه بگیریم. اگر هماهنگی‌ها برای ملاقات‌ها انجام شود، وزیر امور خارجه بعد از قطر احتمالا روز چهارشنبه به ترکیه خواهد رفت.

باقری عنوان کرد: سفرهای دوره‌ای و منطقه‌ای به کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت تا بتوانیم با رایزنی با کشورهای دیگر از این بستر و ظرفیت در کشورهای اسلامی و منطقه برای مقابله و مواجهه با سیاست‌های حمایت گونه آمریکا از رژیم صهیونیستی و بسیجی که آنها در جبهه خود برای استمرار جنایات رژیم صهیونیستی کردند، استفاده کنیم و از این طریق پشتوانه لازم را برای دفاع از جان مردم غزه و کیان مقاومت در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به منصه ظهور برسانیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا