تکنولوژی

دستگاه پیشرفته جوشکاری لیزر بومی‌سازی شد

دستگاه پیشرفته جوشکاری لیزر چهارمحور تمام خودکار مجهز به سیستم تزریق فیلر جوش با تلاش فناوران ایرانی بومی سازی شد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، افشین پنجه پور مدیر توسعه شرکت تیام پارسی پاسارگاد درمورد این دستاورد اظهار داشت: این مجموعه به مدت پنج سال است که در زمینه دستگاه های فرآوری مواد با لیزر و لیزر فلزات فعالیت می کند. محصولات این شرکت شامل دستگاه های ماشین مخصوص برش لیزر فلزات، جوش لیزر و پوشش دهی لیزر است. در واقع فلزاتی که قابلیت جوشکاری پایینی دارند به خصوص فلزات غیرهمجنس را با جوش لیزر می‌توانیم با کیفیت بسیار خوب نسبت به سایر فلزات جوش دهیم.

وی، این فرآیند را برای تولید مکانیزه و صنعتی بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد: این فرآیند قابلیت تکرارپذیری و تولید مناسب نسبت به سایر روش‌ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت تولید را داراست.

این فناور همچنین درباره کاربرد این محصول در صنایع مختلف گفت: صنایع می‌توانند این دستگاه را مورد استفاده قرار دهند که اولین و محتمل‌ترین استفاده کننده، صنایع فلزکاری و ورق کاری هستند که به صورت عام و کلی است. در عین حال صنایع دیگری مانند تولید انرژی، صنایع سنگی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و همچنین صنایعی که فلزات خاص مانند آلیاژهای پایه نیکل و تیتانیوم را جوشکاری می کنند، مشتری ما هستند و در این زمینه به آن ها خدمات ارائه می دهیم.

پنجه‌پور ادامه داد: نمونه‌هایی از این دستگاه وجود دارد؛ اما بومی سازی آن برای اولین بار در ایران توسط این شرکت صورت گرفته و در واقع نوع تکمیل شده این پروژه برای نخستین بار در داخل کشور در حال انجام است.

وی در خصوص حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اظهار داشت: این معاونت یک سرمایه اولیه در اختیار این مجموعه بگذارد تا بتوانیم دستگاه را ساخته و به صورت یک پکیج آماده به مشتریان عرضه کنیم.‌

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا