فرهنگ

ثبت روزهای ملی مفاخر خراسان رضوی مهمترین دستاورد شورای فرهنگ عمومی استان است

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: ثبت و پیشنهاد پنج روز از تقویم رسمی ایران به نام مفاخر این استان مهمترین دستاورد شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی است.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

افشین تحفه گر روز یکشنبه با اشاره به ۱۴ آبان ماه “روز فرهنگ عمومی” افزود: در این زمینه پنج پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی کشور داده شد و نام‌گذاری “روز ملی ابوالفضل بیهقی و “روز ملی سلسله الذهب و ورود امام رضا(ع) به نیشابور” در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید تا در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی ادامه داد:ثبت روزهایی به نام “بهلول گنابادی” و “ملا احمد تربتی” نیز در تقویم رسمی کشور پیشنهاد و مقدمات آن فراهم شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت:بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی سبزوار، نام‌گذاری روزی از تقویم به نام “روز غیرت” در سالروز شهادت “حمید رضا الداغی” نیز پیگیری شده است.

تحفه گر افزود:در حوزه فرهنگ عمومی به موضوع ساختار شورای فرهنگ عمومی ورود کردیم اما به دنبال آن به سراغ اولویتهایی رفتیم که نخبگان جامعه و دستگاه های فرهنگی با آن مواجه بودند.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی طی یک سال گذشته اولویتهای مزبور را بررسی و اصلاح و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را نیز تنظیم کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای سال گذشته شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: این مهم پیش بینی و مهندسی برنامه ها برای سال ۱۴۰۲ و تا پنج سال آینده بود.

تحفه گر افزود: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در سال گذشته بعد از استان تهران رتبه برتر را در کل کشور به دست آورد.

وی اضافه کرد: نخستین پارک علم و فناوری دانش ‌آموزی کشور با عنوان “سرزمین علم و فناوری نوجوانان ” نیز در مشهد به بهره برداری رسید که تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت:به مناسبت هفته فرهنگ عمومی، نزدیک به ۵۰۰ برنامه در مشهد و شهرستانها تدوین شده است که از آن جمله می توان به نشستهای تخصصی، مسابقه، رونمایی از کتاب، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و نمایش انیمیشن اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا