اقتصاد

جریمه ۱۵ و ۳۵ درصدی مشترکان پُرمصرف آب

وزارت نیرو در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مکلف شده برای مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگو، آب مصرف می‌کنند به ازای هر مترمکعب مازاد، ۳۵ درصد نرخ را افزایش دهد.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

وزارت نیرو در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دو برابر بیش از الگو، پانزده درصد (۱۵درصد) نرخ آب‌بها را افزایش دهد و در مورد مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند به ازای هر مترمکعب مازاد، سی و پنج درصد (۳۵درصد) نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده نخواهد بود.

۱۰۰ درصد وجوه دریافتی از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت آبرسانی شرب شهرهای دارای تنش آبی، روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آب و تکمیل فاضلاب روستایی و آبرسانی سایر اختصاص می‌یابد، به نحوی که ۳۰ درصد منابع مذکور برای آبرسانی عشایر و باقی‌مانده برای آبرسانی شهری و روستایی بر اساس بحران و کمبود آب سالم بین استان‌ها، در مقاطع ۳ماهه توزیع شود.

مبادله موافقت‌نامه بین شرکت‌های آب و فاضلاب و سازمان امور عشایر ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها الزامی است.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، منتشر شد.

منابع عمومی دولت در لایحه بودجه با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۴۲۹ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا