فرهنگ

۹۰ کتابفروشی خراسان رضوی کتابهای خود را مجازی به فروش می‌رسانند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۹۰ کتابفروشی و فروشگاه در استان عضو سامانه فروش کتاب هستند و به صورت مجازی و از طریق این سامانه کتابهای خود را به فروش می رسانند.

به گزارش خبر 8 به نقل از خبرگزاری ایرنا

فاطمه حسینی: همزمان با هفته کتاب، کتابفروشی ها و فروشگاه های عضو این سامانه کتابهای خود را با ۲۵ درصد تخفیف به فروش می رسانند لذا متقاضیان می توانند به صورت مجازی یا حضوری کتاب مورد نظر خود را از مراکز مزبور خریداری کنند.

سامانه فروش کتاب به‌عنوان بستری کارآمد در چرخه فروش کتاب راه‌اندازی شده است و کتاب‌فروشی‌های متقاضی فعالیت در این سامانه می‌توانند با مراجعه به آدرس v.ketab.ir در این سامانه ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در هفته کتاب امسال بستر لازم را فراهم کرد تا تشکلهای مروج کتاب و جریانهای مردمی، عرضه کننده ها و فروشگاه ها محوریت پیدا کنند و در این راستا در طول این هفته نشستهای نقد و بررسی و نشستهای معرفی نویسندگان و ارتباط آنان با مردم به ویژه معرفی کتابهای خوب در کتابفروشی ها و نیز نمایشگاه های کتاب در مساجد و مدارس برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته کتاب امسال نمایشگاه کتاب در ۲۰ شهرستان به صورت مستقل برپا و کتابها با ۱۵ تا ۴۰ درصد تخفیف در آنها عرضه شد.

حسینی اضافه کرد: همزمان با هفته کتاب امسال ۳۵ کتاب جدید نیز در اقصی نقاط استان خراسان رضوی رونمایی و برای برخی از آنها جشن امضا کتاب برگزار شد.

وی همچنین در خصوص انتخاب کتاب سال خراسان رضوی گفت: ۹۳۰ عنوان کتاب برای رقابت در بیستمین دوره از جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در مهلت مقرر به دبیرخانه این رویداد واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید که متناسب با محورهای فراخوان این دوره بود، از بین آنها ۹ عنوان کتاب برتر انتخاب شدند که کتاب سال از بین آنها معرفی خواهد شد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا